Dodawanie nowych wpisów (ang. Posts) na platformie CMS WordPress jest bardzo proste. W celu dodania nowego wpisu musimy być oczywiście zalogowani. Następnie w lewym memu odnajdujemy zakładkę „Wpisy”.
Dodawanie nowych wpisów
Po wejściu w nią po raz pierwszy mamy jeden domyślny wpis „Hello Word” (jeżeli ktoś przed nami korzystał z WordPress mógł go już usunąć a w jego miejscu znajdują się inne wpisy).
ścieżka wygląda tak: Panel Admina -> Wpisy -> Dodaj nowy
Teraz wystarczy tylko wybrać opcje „dodaj nowy” jest ona dostępna po lewej stronie lub powyżej listy wpisów. Treść pisze się analogicznie jak w MS Word. Mój edytor trochę różni się od standardowego. Ponieważ korzystam z wielu różnych wtyczek np. Yoast SEO.
Co zawiera Edytor wpisów
W edytorze wpisów, który również służy do ich dodawania znajdują się pola takie jak:
- Tytuł wpisu – to szerokie pole umieszczone na samej górze strony, umieszczamy w nim tytuł wpisu
- Bezpośredni odnośnik – jest to adres pod którym wpis będzie dostępny w internecie
- Dodaj medium – jest to przycisk umożliwiający nam dodanie plików i grafik do naszego wpisu
- Dwa tryby pisania – wizualny (edytowany z pomocą przybornika) i tekstowy zbliżony do HTML
- Edytor tekstu – jest to pole tekstowe wyposażone w przybornik, podobny do Worda
- Opcje publikacji – znajdują się w prawej kolumnie, za ich pomocą publikujemy lub planujemy wpisy
- Kategorię – lista dostępnych kategorii, wraz z możliwością dodania nowych
- Tagi – opcja dodawania i wyszukiwania tagów
Jeżeli brakuje nam jakiś opcji możemy później dodać nowy edytor tekstu (instalując odpowiednią wtyczkę) lub na początek rozwinąć opcje dostępnego poprzez wybór przycisku w kształcie tabelek (jedna mniejsza, druga większa z kropkami) .
Na koniec wpis można zapisać lub opublikować go (opcje znajdują się w prawej kolumnie). Można ustalić datę publikacji (Opublikuj natychmiast Edytuj) mamy wpływ na datę i godzinę na koniec publikuj.
Dostępne opcje można zobaczyć klikając przycisk edytuj.
Poniżej znajduje się lista kategorii. Możemy ją zobaczyć w dwóch wersjach „Wszystkie kategorie” i „Najczęściej używane”.
http://wordpress.aurainweb.pl/nowy-edytor-tresci-gutenberg/
Warto przeczytać: