kurs z WordPress dla początkujących

Ogarniamy SEO w WordPress z pomocą – Yoast SEO cz.2

W tym wpisie chciałam dokończyć omawianie wtyczki do WordPress Yoast SEO.

Poprzednio omówiłam jak ją zainstalować oraz przeprowadzić wstępną konfigurację. W dalszym ciągu jednak nie pokazałam jak wygląda proces optymalizacji dowolnego wpisu lub strony. Dlatego tym tematem zajmę się teraz.

Warto przeczytać najpierw

https://wordpress.aurainweb.pl/ogarniamy-seo-w-wordpress-z-pomoca-yoast-seo/

Jeżeli przerobiliście pierwszą część mojego kursu link powyżej. To część pacy macie już za sobą. Wasze wpisy i strona mają powiedzmy upuszczona optymalizację zrobioną. Jednak to często nie wystarcza by osiągnąć sukces. Do tego trzeba czegoś więcej.

Yoast SEO posiada wiele ciekawych funkcji jedną z nich jest podpowiadanie czy nasza strona jest dobrze zoptymalizowana oraz napisana. Oczywiście nie będę zbytnio się rozpisywać – omówię tylko moim zdaniem istotne opcje.

Optymalizacja z pomocą Yoast SEO zwykłego Wpisu

Po instalacji Yoast SEO w WordPress w opcjach tworzenia i edycji wpisów, stron, kategorii i innych elementów pojawią się dodatkowe pola.

We wpisach najbardziej z pewnością żuci się w oko ciekawa opcja dodana w prawej kolumnie w panelu opublikuj. Na początku będzie ona zlewać się z resztą panelu. Jednak w miarę jak będziemy pisać nasz wpis opcja czytelność będzie ulegać zmianie (zmieni się kolor loga).

Czytelność podobnie jak umieszczony pod nią parametr SEO mogą przyjmować 4 wartości oznaczane kolorami. Są to zielony (dobra), pomarańczowy (wystarczająca) i czerwony (zła). Analogicznie jak światła sygnalizacji miejskiej. Czwartą wartość czyli kolor szary pominęłam – oznacza ona bowiem, że pole jest nie skonfigurowane. W przypadku Czytelności – brak tekstu a dla SEO – brak frazy kluczowej.

Yoast SEO – dobra jakość tekstu
Yoast SEO wystarczająca czytelność
Yoast SEO wystarczająca czytelność

Najlepiej by nasz tekst miał czytelność na poziomie dobrym, ale nie zawsze jest to możliwe. Czasami lepszymi tekstami okazują się te pomarańczowe. Przyczyn takiej sytuacji będzie kilka. Najważniejszą jednak moim zdaniem będzie różnica językowa (stylistyka) miedzy Polskim a Angielskim. Wtyczka nie do końca radzi sobie z odmianą wyrazów i czasami pokazuje błąd tam gdzie go nie ma.

W efekcie teksty, które zdaniem wtyczki są idealne stylistycznie brzmią jak bełkot. Mimo to potrafi ona w miarę określić gdzie przydały by się drobne zmiany.

A gdzie znaleźć informacje jakie błędy popełniliśmy? Wystarczy przesunąć się poniżej pola tekstowego.

Dodawanie meta tagów do wpisów

Drugim miejscem gdzie pojawiły się nowe pola jest przestrzeń pod polem tekstowym. Znajduje się tam pewnego rodzaju menu z 3 kartami pierwsza z nich nazywa się „Podgląd w wyszukiwarce”.

W tej karcie mamy możliwość ustawienia title i description. Wystarczy kliknąć w Edytuj wygląd podstrony w wyszukiwarkach.

Jak łatwo zauważyć zakładka jest tylko częściowo przetłumaczona.

W tej samej karcie znaleźć można Analizę czytelności. W celu poznania zaleceń trzeba rozwinąć to pole.

Poniżej znajduje się pole dodawania głównego słowa kluczowego! Jest ono niezbędne do wykonania przez wtyczkę oceny SEO.

Ocena wpisów na liście wpisów

Kolejne dodatkowe pola po uruchomieniu wtyczki zostały także na stronie wszystkich wpisów. Pojawiło się tam pole filtrowania wpisów po ocenie SEO, oraz analogiczne oznaczenia jak w treści wpisów.

Ocena SEO jest także pokazana kiedy zalogowani przeglądamy wpisy.