Czasami po instalacji nowego WordPress’a na serwerze lub po jego przeniesieniu na inny okazuje się, że nie jesteśmy wstanie dodawać nowych plików (np. grafik, obrazów, plików pdf) do biblioteki mediów.
Sytuacja taka z pewnością nie jest przyjemna, ale można ją rozwiązać w bardzo prosty sposób. Poniżej znajdziecie 2 sposoby na naprawę „dodawania multimediów”.
Ustawienia mediów w WordPress
Na początek warto sprawdzić czy katalog w jakim zapisujemy nasze multimedia jest poprawny. W tym celu wchodzimy w Ustawienia -> Media
Następnie sprawdzamy jakie mamy tam ustawienia lokalizacji zapisu multimediów. Czasami np. podczas przenoszenia strony ścieżka ta wskazuje na błędny / stary adres a nie na nowy poprawny. Przykładowo w moim przypadku poprawna ścieżka to
/home/julka85/domains/aurainweb.pl/public_html/wordpress/wp-content/uploads
Gdzie wp-content/uploads to domyślna lokalizacja katalogu plików z mediami. Jak widzicie adres nie zawiera żadnych dziwnych znaków takich jak np. %.
Wskazanie ścieżki do lokalizacji mediów na serwerze
Jeżeli w waszym adresie pojawią się one warto sprawdzić na serwerze czy przypadkiem adres nie został błędnie zapisany.
Jeśli po skorygowaniu zapis pliku nadal się nie powiedzie warto sprawdzić czy WordPress ma w ogóle prawo umieszczania plików na serwerze.
UWAGA: Odśwież stronę przed próbą zapisu.
Uprawnienia zapisu dla katalogu
Warto także sprawdzić jakie uprawnienia (atrybuty) posiada katalog uploads. Istnieje możliwość, że nie WordPress nie posiada prawa do zapisu nowego pliki.
Atrybuty katalogu lub pliku możemy sprawdzić np. w Filezilla klikając lewym przyciskiem myszy z menu wybieramy – Prawa pliku…
Optymalne uprawnienia to w większości przypadków wartość numeryczna 755. Niekiedy trzeba ją jednak zmienić na 777 (W takim przypadku prawa Właściciela, Grupy i Publiczne będą takie same, każda z tych grup będzie mogła zapisywać, wykonywać i odczytywać zawartość katalogu).