Tak jak mówi tytuł będę dziś kontynuować tematykę dodawania produktów do sklepu WooCommerce.
Inne części kursu:
- Instalacja WooCommerce – budujemy nasz własny sklep z WordPress
- Budujemy sklep internetowy z WooCommerce
- Dodawanie nowego produktu w WooCommerce cz. 1
- Dodawanie nowego produktu w WooCommerce cz. 2
- Dodawanie nowego produktu w WooCommerce cz. 3
- Dodawanie nowego produktu w WooCommerce cz. 4
- Zmiana orientacji tabów w sklepie Woocommerce na pionową
- Dodawanie nowych atrybutów do sklepu WooCommerce
- Zmieniamy wygląd wariantów z WooCommerce Variation Swatches
Konkretnie omówię typy produktów jakie można dodać do naszego sklepu w WooCommerce. To jakie typy są dostępne możecie zobaczyć na załączonym poniżej obrazku.
Jak widać posiadamy 4 typy produktów:
- prosty,
- grupowy,
- zewnętrzny/afilacyjny,
- z wariantami
Nieco więcej o tych typach postaram się wam napisać poniżej oraz w jednym z kolejnych wpisów gdzie będę omawiać znaczenie konkretnych pól. Teraz jednak chciałam zwrócić waszą uwagę na znajdujące się na prawo od pola wyboru checkboxy.
Wirtualny produkt
Chodzi mi o pola z napisem Wirtualny i Do pobrania. Jak nietrudno się domyśleć są to pola, stosowane w przypadku gdy nasz produkt nie jest materialny np. jest jakimś plikiem graficznym, e-bookiem. Innymi słowy sprzedajemy go w formie elektronicznej a nie materialnej.
Teraz to od nas zależy czy kupujący będzie mógł go bezpośrednio po zakupie pobrać (zaznaczamy opcję do pobrania) lub sami np. po zaksięgowaniu wyślemy ten plik. Wszystko zależy od tego jakie opcje wybierzemy. Na załączonym powyżej obrazku – wybrałam obie opcje.
Po zaznaczeniu pierwszej czyli Wirtualny w menu zniknęła opcja dotycząca wysyłki. Z kolei zaznaczenie Do pobrania da nam możliwość załączenia pliku. Jeżeli w tej chwili zastanawiacie się jak sprawić by klienci mogli pobierać tylko kreśloną ilość plików odsyłam do zakładki MAGAZYN.
Poniżej zamieściłam obrazek z przykładowo dodanym plikiem do pobrania. W moim projekcie raczej przynajmniej na początku tego typu produkty się nie pojawią.
Grupowy produkt
Tak naprawdę grupowy produkt – to „zestaw” dwóch lub większej ilości produktów. Zapewne każdy z was się już z takim produktem spotkał wiele sklepów oferuje kilka produktów jako zestaw w niższej cenie niż kupione osobno.
Wszystkie produkty, które mają wchodzić w skład naszego grupowego produktu ustawiamy w Powiązane produkty – pole Produkty grupowe.
Tak wygląda przykładowy grupowy produkt (bez obrazka) w skład, którego wchodzą 2 produkty.
Poniżej zamieściłam, krótki filmik z przykładowym dodaniem produktu.
Produkt zewnętrzny/afilacyjny,
Jak sama nazwa mówi dodając tego typu produkt oferujemy naszym klientom, produkt z innego sklepu.
Ostatni typ produktów – czyli Produkt z Wariantami omówię w kolejnym wpisie!