Dodawanie nowego produktu w WooCommerce cz. 1

Zgodnie z tym co zapowiada nagłówek wpisu pokażę wam dzisiaj jak dodać nowy produkt do sklepu internetowego WooCommerce.

Pozostałe części

Na początek ustalimy gdzie szukać opcji dodawania nowego produktu. A następnie w kolejnych etapach pokaże wam jak go skonfigurować. Proces całkowitej konfiguracji produktu zajmie mnie trochę czasu dlatego podzielę go na kilka części. Dziś pokażę wam jakie funkcje posiada po instalacji WooCommerce.

W kolejnych wpisach dopiero pokażę jak dodawać atrybuty (i przede wszystkim jak je tworzyć). Przygotuję również słowniczek opisujący pola produktu. W zależności od tego z czym planujecie prowadzić sklep inne pola będą wam potrzebne – a dzięki takiemu słownikowi będzie wam łatwiej je znaleźć.

Dodawanie nowego produktu

Zakładkę z produktami znajdziecie w lewej kolumnie panelu administracyjnego Produkty -> Dodaj nowy. Poniżej załączyłam kilka obrazków dokumentujących kolejne kroki.

Dodaj nowy produkt w panelu
Dodaj nowy produkt w panelu

Otworzy się w tedy karta wyglądem przypominająca klasyczny edytor WordPress. Różni się od niego jedynie ilością pul. Tak więc posiadamy pole na tytuł, opis, opcje publikacji, kategorie, tagi i obrazek. Jednym słowem to co mieliśmy w starym edytorze.

Pusta karta nowego produktu
Pusta karta nowego produktu

Zasada działania jest też analogiczna – jednak tym razem nie budujemy bloga a sklep. Nowością jest pole poniżej edytora. Zawierające opcje dla produktu.

Kategorie w sklepie

Przykładowe kategorie produktów są dodawane już po instalacji. Jeżeli nam one nie odpowiadają można je usunąć . Wyjątkiem „Bez kategorii” – domyślna główna kategoria sklepu. Kiedy będziecie więc dostosowywać kategorię pod swój własny sklep po prostu zmieńcie nazwę tej kategorii np. na Inne.

Konfigurowanie cech produktu

W tym wpisie nie będę dokładnie omawiała każdego pola. Tych pól jest całkiem sporo – dlatego przygotowałam osobny wpis gdzie znajdziecie tłumaczenie działania.

Do tego produktu będę wracać w następnych wpisach kilkakrotnie. W pewnym sensie pełni on bowiem funkcję testu możliwości dodawania i określania cech.

Ustawienia główne produktu

Na pierwszej karcie konfigurowania produktu znajdziemy informacje o jego statusie i cenie. Każde pole ma swoje określone zadanie.

Ustawienia główne produktu
Ustawienia główne produktu

W związku z tym, że jest to np. mój pierwszy produkt jedynym polem jakie tu wypełnię jest cena.

Magazyn

Kolejną kartą jest magazyn a właściwie to zarządzanie magazynem. Jest to karta, w której możemy ustawić zarządzanie magazynem. Funkcja ta jest niezbędna jeśli posiadamy ograniczoną ilość produktu.

Zarządzanie magazynem w sklepie

Wysyłka

W tej karcie ustalamy cechy produktu istotne do jego wysyłki. Czyli np. wymiary i wagę. Dokładniej przyjrzymy się tej funkcji jednak nieco później.

Powiązane produkty

Powiązane produkty to karta na, której znaleźć można możliwość powiązania ze sobą różnych produktów. Dostępne mamy 2 sposoby powiązania dokładnie powiem o nich później. W tym miejscu chciałam zasygnalizować, że nawet jeśli nie dodacie nowych powiązanych produktów, sklep sam wybierze kilka produktów z tej samej kategorii.

Produkty te będą wyświetlać się pod opisem produktu. W momencie kiedy dodamy powiązany produkt, który spokojnie myślę można nazwać proponowanym lub sugerowanym będą się one nadal wyświetlać, ale poniżej proponowanych.

Atrybuty

Tak jak pisałam wcześniej o tym jak dodawać atrybuty będę pisać w innym wpisie. Dlatego tu tylko wam pokażę jak je dodawać. Nie oznacza to jednak, że z poziomu produktu nie możemy dodawać na szybko nowych atrybutów lub ich cech.

O tym jak dodać nowy atrybut napisałam osobny wpis.

Przykładowo mam dodany jeden atrybut – kolor. Widać to na załączonym poniżej obrazku. W celu jej dodania wybiorę ją z listy.

Następnie wybieram cechy jakie ma atrybut. Jak widać mój atrybut kolory posiada kilka wartości.

A tak się one prezentują po dodaniu. Kiedy już je dodamy zapisujemy atrybuty.

Jeżeli do atrybutu nie dodamy właściwości przed zapisaniem – zniknie on.

Zaawansowane

Ostatnią kartą są ustawienia Zaawansowane. Jej szczegóły możecie zobaczyć na poniższym obrazku:

Podsumowanie

Ten wpis skończę w tym miejscu jest bowiem już wystarczająco długi. Oczywiście nie omówiłam wszystkich możliwości jakie dostępne są podczas dodawania produktu. W WooCommerce jest całkiem sporo opcji i trudno jest omówić je wszystkie naraz.

W drugiej części pokażę jak dodawać grafiki (stworzyć galerią zdjęć) oraz budować bardziej zaawansowane produkty np. różne warianty, produkty grupowe. Dlatego zapraszam do kolejnej części.

https://wordpress.aurainweb.pl/2019/03/18/dodawanie-nowych-atrybutow-do-sklepu-woocommerce/